youstolethesunfrommyheart ; -

hejsaaaan, ässpri börjar om sisodär en timme (martin kommer en halvtimme försent) så tänkte som bara skriva ett blogginlägg som ingen sate läser.

idag var den roligaste svenska-lektionen ever. vi skulle ju som ha med oss en dikt, och säga varför vi tyckte om den. så kommer det in en annan lärare och säger något i stil med "anita har fyllt år, och ni kanske skulle kunna sjunga 'jag må hon leva' och sen en av era låtar för henne?" så vi gjorde just det, sjöng först 'jag må hon leva', sen läste viktor nordlund en jättefin dikt som var skriven om henne som hette 'du är alltid vacker', och sist sjöng vi 'swing low' för henne. hon var så rörd efteråt att hon lät oss sluta tidigare. ingen lärare hade visst blivit så uppvaktad på skolan förut. helt sjukt mysigt.

och på kultur- och idéhistorian så skulle vi förklara vad godhet var (hahah, simons grupp; en död människa) och sen typ definiera en katt. helt sjukt bara.

alltså har dagen har i stort sett varit jättebra i helhet. förutom att sofia typ blev sur på mig för att jag inte ville gå med henne på stan? haha.

OCH DET LÄR JU INTE BLI LEDARHELG FÖR MIN DEL FÖR JAG SKA PÅ ESTETARFEST (L)

  ignorera magen som syns...
  tjena karro, vad händer?
  chilla med att hon oftast gör mina söndagar värda någonting...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0