nowIknowthatIcan'tmakeyoustay ; -

image233

vem väljer köld och ensamhet när andra sover gott?
vem väljer mörkrets enslighet och herdens hårda lott?
vem tänker sig att härda ut och värna om de små?
vid nattens ljud och vindens tjut, vem önska vaka då?

så var åter ett halvår avklarat med espri, och jag förväntar mig nästa ett mvg. efter konserten så gick jag, lillsofia och emelie in till staden där vi först satt på mcdonalds och sedan förflyttade oss till dallas. emelie skulle få skjuts hem till bureå med sin pappa med bara Gud visste när han skulle vara klar, så vi gick till hemmakväll för att se om de hade boondock saints inne, och visst hittade vi den. vi for hem till sofia, såg den och bestämde att jag och emelie skulle sova hos sofia.

runt ett så bestämde sig sofia för att gå upp och lägga sig, och lämnade mig och emelie nere i sin källare. vi började prata med allt om himmel och jord. det verkade som om tiden stod stilla när vi satt där. ibland kom det dåsiga tillbaka, men det försvann nästan direkt. till slut så sa jag att jag egentligen inte vågade kolla på klockan.

"04.31"

eh, klockan var plötsligt halv fem. helt sjukt. jag har känt tjejen i inte ens en vecka och ändå så är det så lätt att berätta detaljer om allt. det är bara läskigt det här.

ikväll ska jag dra mig till ica för att köpa lösvikt-godis, sätta mig framför datorn och se de julkalenderavsnitt som jag har missat. hoppas ni har en trevlig tredje advent. bara en vecka kvar till jul nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0