thisiswhoIamwhenIdon'tknowmyselfanymore ; -

runt fem på eftermiddagen gick ungdomarna in i folkparken och blev visade till sin loge. riktigt mysigt. de fick öva en gång på att gå runt övervåningen, nerför trappan och fram i till mitten av scenen. med hjälp av karro's stämgaffel och zappe's inräkningar så sjöng de igenom några låtar. det gick någorlunda bra, och efter det så tog de sig till tre kronor för att äta middag tillsammans.

jag vet inte varför jag skriver det här i tredje person.

pizzorna gick ner (typ i alla fall), pojkarna lämnade flickorna, och flickorna fick skjuts med karro's far tillbaka till folkparken. där var det nu ungefär bara att vänta, prova sjunga igenom låtarna och träna in texter. lite kasst kändes det att sjunga efter Voicebox, men egentligen var de som bara ett litet luciatåg, och en hyfsat bra luciatåg om man jämför med andra.

och nu såg jag att jag kommer få tusen kronor av pappa i födelsedagspresent. så går det när man inte önskar sig något.

till slut klockan nio så släcktes alla ljus ner, ungdomarna var klädda i vita skjortor, flickorna hade glitter runt midjan och lucians krona var äntligen tänd. så skred de fram på övervåningen, sjungandes sankta lucia, och stämningen var magisk....



okej, ungefär så gick det till. det var rätt stämningsfullt, och bortsett från att zappe ibland räknade in i tretakt när det skulle vara fyrtakt, och starten på bereden väg blev den sämsta i världshistorien så gjorde vi ändå ett bra jobb, tycker jag. fick höra idag av olov att hans föräldrar som var där hade sagt något i stil med "hon som stod i mitten av sopranerna, hon verkade grymt säker och var nog jättebra". jag blev sjukt lycklig av att höra det.

vi fick pengar för det i alla fall, och majoriteten drog till ZooTour, medan jag, karro och anton hade i uppgift att lämna luciakronan till erika i trean. sen så gick vi in till stan. anton fick för sig att tända sitt ljus (->), och fick också för sig att sjunga när det lider mot jul, så det blev trestämmig sång i vinternatten. vi chillade ett tag utanför ZooTour och såg en hel del folk som vi kände.

till slut blev det lite för drygt (men vissa ville ju stanna liite längre), så karros pappa kom och hämtade oss utanför max, skjutsade anton till guffe och sen hem till karro. vi satt och pratade vid hennes köksbord säkert någon timme, med tända ljus och pepparkakor. det var mysigt kan jag lova.

hoppas att alla hade mysigt på ZooTour med, och att mange schmitd rockade fett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0