whisper'areyoudying'inmyear ; -

den här dagen gick ju bara upp och ner. tack älskade gud för sovmorgonen. vid 11.24 kom jag till skolan, gode 6 minuter innan körrepet skulle starta. vem är den första jag möter när jag kliver in i skolan? connor såklart. trodde att jag faktiskt inte skulle se honom under den här veckan. körrepet gick som väntat, och jag kom på att det kanske inte var så smart att bara äta några mackor innan jag for. så vi gick till dorran för att köpa macka, och jag körde på stort med varm choklad. big mistake. av någon anledning så märkte inte johanna att jag stod just bakom henne, med min varma choklad förstås. hon tog något steg bakåt, vilket var perfekt för att hon skulle stöta in i min arm så att all choklad förutom litegrann vällde ut över mig och sen på golvet. yes, där stod jag, och kände först hur huden under tröjan brändes, och sen blev iskall. jag var helt i chock, och johanna hade ju inte märkt något.

sen när hon väl märkte något så fick hon någorlunda panik, för jag var ju inte jättetrevlig efter det hon hade gjort. men hon sa att vi kunde gå till omklädningsrummet och tvätta tröjan. kunde inte säga nej. så vi gick dit, blötte tröjan och johanna satte igång med att torka den med hårblåsen. doris hade varit bussig nog att ge mig ny choklad efter den utspillda, så jag satt där på bänken, i BH och byxor och åt min macka och drack min choklad. det måste ha sett jätteroligt ut om man ryckte upp dörren och bara såg mig och inte johanna, vilket hände några sekunder senare. lyckades få tag i pappa och han var en ängel som kunde komma med nya byxor och tröja.
det var faktiskt en riktigt rolig tanke, det där om att bara se mig där sitta och fika i min ensamhet.

sen hade vi matte, vilket inte var så speciellt egentligen, men det är värt att nämna VK, adams och simons uppvisning ->
liten notis är att skolkatalogen äntligen har kommit till slut. nu kommer det inte ut något mer typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0