withyourfeetintheairandyourheadontheground ; -

where is my mind? börjar snurra i huvudet nu när jag lyssnar på den.

egentligen ska jag få in min sångläxa. texten gör mig emotionell.

det växer en blomma så skön, i ett spår av en ängels fot.
O, skönhet, blott se den, o du, den blomma har i himlen sin rot.
är det tröttsamt att buga för vinden, blomma säj, blomma säj.
är det tröttsamt att gunga en fjäril, blomma säj, blomma säj.

det växer en blomma så skön, eck, en ängel har gråtit där.
o, skönhet så stilla och tyst; en guds, ja Guds andedräkt är.
är det tröttsamt att kyssas av solen, blomma säj, blomma säj.
är det tröttsamt att vänta på handen, som ska bryta just dig.

jag älskar livet.

Kommentarer
Postat av: Luren

Allan Pettersson, Barfotasång;)

2008-04-11 @ 19:00:20
URL: http://lurkvaeden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0