whentheroutinebiteshard ; -

love will tear us apart - susanna and the magical orchestra.

det är något förbjudet med covers. i alla fall med låtar som jag håller varmt om hjärtat. därför fick jag just en förståelse för dem som till exempel blir rasande över panic at the disco för att de gör ett tappert försök att hylla radiohead med karma police. i mina öron låter det gudomligt. i andras måste det låta skit.

jag orkar inte ens försöka räkna upp alla som har försökt sig på love will tear us apart, men jag har hittat min favorit bland de många (se längst upp). det är svårt att säga exakt vad det är, men magisk är den. sättet hennes röst och det dova pianoljudet för mig att drömma bort, och bara vilja uttrycka känslorna i foto eller något.

nä, det är magiskt, verkligen magiskt.

Kommentarer
Postat av: Fanny

Nouvelle Vague :]

2008-08-28 @ 18:26:25
URL: http://linderborg.blogspot.com
Postat av: Bell4

alltså jag gillar oftast covers, då det är en hyllning/rejäl örfil till artisten i fråga. (Hallå, komigen, manics och umbrella?) Och jag gillar brendons röst mer på Karma Police, samma sak med slow motion, men en del gånger går det helt enkelt för långt.



SOM KILLEN SOM SJÖNG IF YOU TOLERATE THIS I FALSETT.



Eller domdär fula jävlarna i the darkness som stal hela jävla Vision of Dead Desire och manglade den tills den blev I Believe in a Thing Called Love.



Jävla phuckon.

2008-08-28 @ 18:33:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0