eventhoughyourexiscuteornot ; -

hej =) jag njuter av livet åter igen. det här var en sån dag som jag verkligen vill berätta om, så here goes;

jag höll på att få anfall på jobbet :) eller, jag var på mobacken, skulle servera på en begravningslunch. jag skulle duka av alla tallrikar, glas och fat med sallad åde. klockan tre skulle kocken komma och hämta mig. 20 i tre så säger de 'nu tar vi en liten paus så att personalen (vilket var jag, själv) kan duka undan'. jag rusade fram mellan borden, försökte ursäkta mig etc. tysken kom väl 5 i tre och var förvånandsvärt snäll med mig. han erbjöd sig t.o.m att skjutsa oss till piteå, vilket verkade vara en skämt, men han lät sjukt allvarlig. jag nekade lite smått, sa att mamma skulle skjutsa och sen buss.

vid fyra så var vi vid busstationen, och jag hade banne mig med mig allt. inget var glömt vad jag vet. kaching. vi lurade alla med bussarna och sen var vi on the road. runt sex så var vi ändå i hotellet, där det bjussades på buffémiddag, med sällskap av amanda jenssen och adam tensta och alla de andra random-människorna. sedan begav vi oss mot babylonscenen, vilket låg lite avsides, dock en rätt mysig plats.

i det lilla lol-rummet som vi då skulle använda som loge var det också lite random. några långhåriga snubbar satt vid ett bord och drack öl. tog sedan reda på att det visst var sabaton som satt och chillade snällt. hursomhaver, vi spöken sprang omrking, sminkade oss etc, medan bandet vänta tills det var ca 20 minuter innan de ens började tänka på att ta på sig scenkläderna.

själva showen var ändå rätt ball. annan stämning än på trästock, för trästock är hemma, och det var mitt i natten. nu kändes det som mitt på dagen, och man såg alla ansikten. och det var varmt så utihelvete. när jag skulle klappa kände jag att det stänkte i mitt ansikte. näfy. men ball var det =)

efteråt tog vi oss en trip genom pite stad i våra fina utstyrslar och kåpor. bandet anlände sent till hotellet, som riktiga rockstjärnor, och innan det hade majoriteten av alla oss spöken fått bort det mesta av det vita. vi gick upp till deras hotellrum, satte oss ner, bara tog det lungt innan det blev en hastig, riktigt hastig trip in på området.

sedan skulle landström, följt av tobbe dra tillbaka till skellefteå, och jag hakade på. 00 kändes som en riktigt bra tid att komma hem. det blev ännu mer snajsigt när fredrik satte igång pretty. odd. i bilen och vi sjöng stämningsfullt med i 'she had the world' och hela köret.

nahi, nu väntar, duschen sängen och ett antal timmars jobb på food imorgon =) spana in bilder på bilddagoken. fler kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0