caroline,you'remightyfine ; -

när man håller på att flytta (pappa rensar i huset hela tiden, medan jag tar det crazycool, finns inte en tanke att börja packa ihop saker än) så får man vissa chanser, som jag insåg ikväll att man inte ska missa. det stod en låda nere i vardagsrummet. jag tog tid nyss till att titta igenom vad alla band och skivor var för något.

allt jag säger är;
JAG GÖR VAR SOM HELST FÖR EN PC MED WINDOWS 98!

för då skulle jag kunna spela spel som;
  • star wars racer
  • mera krakel
  • pippi
  • skrotens hjältar (a.k.a julens hjältar)
  • lejonkungen
  • pettson 2
  • pocahontas
  • the sims - unleached och on holiday (okej, jag lär väl bara behöva the sims för det, MEN VAR ÄR DEN DÅ?!)
  • Axel & Amandas SPEL-CD (jag är nådigt nyfiken på vad vi har gömt där.)
varför ska 90-talets teknologi försvinna bara sådär? min barndom går mer förlorad än vad den redan är. jag tycker vista och DVD är sjukt dåliga ideér. vi klarade ju oss awesome med windows 98 och VHS? på tal om VHS så hittade jag filmer i lådan, så nu kan någon bara ge mig en VHS (finns dock fungerande hos mami) innan den mekanismen dör ut förevigt också... följande filmer av intresse hittades;
  • anastasia
  • djungelboken
  • mary poppins (<- MÅSTE VERKLIGEN SES)
  • de lilla sjöjungfrun
  • 10 orsaker att hata dig (som visserligen tillhör någon annan, men det skulle nog bli konstig stämning om jag ville ge tillbaka den nu...)
  • cirkus-skola 13/8-00 (är det den film och år jag tror det är så är det det bästa som har hänt mig på länge!)
och för att prata om något annat än ny och gammal teknologi så kan jag också säga att jag hittade en gammal barnbok som jag läste/tittade i när jag var yttepytte. den heter 'boken om lilla syster Kanin'. längst bak har jag kluddat fint också.

nog om det här nu. jag ska krypa ner i sängen och se ett alldeles fräscht avsnitt av criminal minds =) längtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0