standstillinthecentreofthedark ; -

bloggen är bra att ha, verkligen bra att ha. speciellt när man vill minnas tillbaka till något kanske inte kommer fram på läpparna direkt, men som bara myser i något hörn av ens hjärna. så därför blir det här min genomgång av året som gått, för det sas att det skulle "kännas bättre då." punktform, inte punktform, ingen vet hur jag har tänkt att lägga upp det här, inte ens jag själv. here goes nothing.

JANUARY

det känns som igår jag satt hemma hos caroline, den första januari 2009, och var i ganska dåligt skick, tillsammans med carro själv, bobban och simon. vi åt kladdkaka till frukost. det var värt, och starten på året. nu när jag läser bloggen så ser jag att jag skulle börja läsa eclipse, och bodde officiellt bara hos mamma. jag vet inte, januari gick upp och ner, mer ner än upp. det hände som inget speciellt och nämnvärt.

FEBRUARY

februari började på ett riktigt bra sätt. jag och maja bokade ett flyg till stockholm den andra helgen och bodde några nätter på vår vän ellen's skola, vilket kändes som något riktigt självklart, och bra rätt in i själen.

på musikprogrammet höll vi en schlagerkonsert, för skola och allmänhet, vilket var betydligt roligare än vad jag hade tänkt mig. det innebar i princip att allas vår adam stenlund klädde ut sig till kvinna i rosa peruk. det är nog något vi alla minns.

 

jag fann patrick jane, fick veta att green day skulle släppa ett nytt album i maj, en vecka av dresscode ägde rum bland alla av feminint kön (+ tobias) ägde rum i klassrummet och skolans korridorer, billie joe fyllde 37, och livet var som i stort sett bara vanligt.

 

MARCH

 

det är ganska väldigt roligt att kolla igenom både bilddagboken och bloggen för att väcka gamla minnen till liv. i mars höll vi i ES3A(b) på att repa som galningar inför den kommande projektkonserten nästa månad, och jag och caroline jobbade febrilt med en slags affisch.

 

 

jag lät sofia klippa mitt hår och var inne i en panic! at the disco-period, var några gånger i skolans fotostudio, bakom och framför kameran, blev bortblåsta av några brassare som kallade sig för mnozil brass, hejade på några innebandylag i luleå, och just ja, vi fick våra studentmössor.

 

APRIL

 

månaden började med att spendera så mycket tid på skolan som möjligt, helst mer, och vi byggde, hade oss och slet tills vi hade en scen som vi kände oss nöjda med inne i atorps aula. arbetet med att repa och göra klart hela konserten satte in så fort som möjligt, och aldrig har vi älskat och hatat vår klass så mycket på samma gång. vi klarade det i alla fall, vi genomförde inte en, utan tre konserten inför publik. och vi gjorde det tillsammans.

 

 

april var allt annat än en tråkig månad. den bestod av mycket längtan, efter bra saker. efter att konserten var avklarad så for vi (olika grupper hela tiden) en sväng till piteå, även en till vilhelmina, en till umeå och rockkarusellen, men den svängen som slog alla var väl den till vårat älskade italien.

 

mars var en bra månad. sommaren var ju påväg. jag gick för första gången för året i shorts när vi var den där svängen i umeå stad. det var en BRA månad. kort och gott.

 

MAY

 

att påbörja en ny månad i ett land som italien är lite speciellt. den första maj var vi i venedig och sjöng i en sån otrolig kyrka. låter inte det fantastiskt så vet jag inte vad. det var det jag tänkte skriva om det.

 

fortsättningsvis så inser jag nu att jag inte har någon tidsuppfattning om när saker och ting hände egentligen. det jag kan säga om maj månad är att; jag bokade en biljett till green day's konsert i stockholm, vilket då var 5 månader bort = en evighet. men, vi var i slutspurten av skolan, värmen kröp sig närmre och närmre in. balbiljetter införskaffades. jag sökte till framnäs och tog mig inte in, vilket var en sånt sjukt nederlag, och i samma veva bestämde jag mig för att ha den bästa sommaren hittills. jag fann alexander rybak, oh gud ja. sommaren var tillslut nämre än någonsin när man kunde sitta vid älven runt ett på natten i hoodie utan att frysa. sista maj ägde sommarens första gummibåtsåk nedför älven rum as well.

 

JUNE

 

en händelserik månad. 11 dagar kvar av tiden som ES3A. studenten låg framför våra fötter, vi skulle genomföra en vårkonsert, balen skulle avklaras, och vi skulle njuta av tiden tillsammans. på den nämnda vårkonserten gjorde vi något awesome. du ser vad nedanför;

 

 

min bror gick ut ettan, och sjöng på sin skolavslutning. det var ett ögonblick som jag kände mig stolt. tid spenderades i bjösk, hemma hos olika klasskompisar, så mycket tid som möjligt tillsammans i varandras sällskap. och balen kom och balen gick.

 

till slut skulle klassen skiljas åt. det var en sån otrolig dag. ärlig talat så kan jag säga att jag aldrig känt mig så lycklig konstant under en hel dag, även om en hel del tårar kom där mot kvällssnåret. det var ett sånt härligt avslut på den tid som varit. när jag där vid tre-tiden på morgonen kände att jag fortfarande var lika glad så kändes det som att det inte fanns några gränser. jag såg till och med fram emot tiden som arbetslös.

 

sedan skulle ju livet fortsätta. jag gjorde en pakt med mig själv, och vad jag skulle hålla mig till under sommaren. jag skulle vara så mycket som möjligt med de bästa människorna jag visste, och jag höll det väldigt bra när jag tänker tillbaka. men, när allt går uppåt så måste det gå neråt till slut också. jag blev plötsligt rädd för världen. vad skulle jag göra egentligen? efter några om och men så köm jag över det, och försökte leva livet.

 

sommarens varmaste vecka spenderade jag på KFUM's seglarskola i falkträsket. det kan ha varit sommarens bästa vecka också. jag hann längta till green day, segla segelbåt, köra motorbåt, bada på vitbergs, dricka vin med jonatan vid älven, dra en sväng med sofia m.fl till boviksbadet, kycklingsallad hos karolina, beachparty i boviken, afterparty i skehamn, en dag på klåva med tre fina. ja, jag har så otroligt många bilder från dessa tillfällen att det känns nästan för bra.

 

DET VAR FÖRSTA HALVÅRET


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0