you'rejumpinginmybed ; -

JULY

festivalernas månad. om man nu ska kalla det något. den första som vi gav oss in på vad stadsfesten. förfesten styrdes av sandra widman, och lämnade ingen onöjd. personligen så gick festivalhelgen väldigt mycket upp och ner för min del, samtidigt som vi skulle ha kul så skulle jag jobba, både för kocken och food (som jag även fick jobba mer än förväntat hos och därmed räddade min ekonomi under hela sommaren)

hängde med johan palm, firade sofiahed, ellen kom till skellefteå en sväng sådär helt random, och plötsligt var det trästock! det är en sån tillställning där man bara skall vara enligt min mening, så jag var bara där och lät känslan leda mig. jag såg bl.a miss li, stolen deer, veronica maggio, sälteatern, john ME, noll och några till. hela kalast avslutades med en cykeltur till anna i innervik och världens bästa mys med två underbara tjejer.

 

PDOL var en sån där impulsgrej. jag fixade boende över en natt hos marcus, och vi skulle bara vara där en av kvällarna. jag ville verkligen se the hoochies sista spelning någonsin. fick mig en fling på köpet också, vilket tog upp ca tre veckor av min sommar, och sen bestämde jag mig för att det var slut med det.

 

i övrigt så planerade vi en resa till stockholm som inte blev av, p.g.a att jag fick mitt ett deltidsjobb på subway. det kändes nödvändigt som arbetslös. jag hängde i både skelleftehamn och ursviken en sväng och längtade till oktober i mängder.

 

AUGUST


sommaren var än inte slut och vi fortsatte att njuta, till exempel i annas stuga, och med en picnik vid skellefteälven. jag var till umeå över en natt, spelade golf och grejer. längtade till oktober, och tysken bjöd på personalfest! världens häftigaste stuga måste han ha, och till middag blev det känguru och underhållningen var vattenskoter. awesome. samtidigt började planera att fara till göteborg i september, men drömmarna slogs i kras då det stod klart att jag inte skulle få ledigt.

 

the big party of august var jonatan, maria och ludde's farvälfest i degerbygården. it was awesome. en sån där fest som man minns glasklart fastän det var några månader sen.

 

det var 50 dagar kvar till green day, samtidigt som carina, faster fyllde 50 år som firades med att riktigt kalas i luleå. jonatan ringde mig från en coldplay-konsert. vi gjorde hemmagjorda langos i en fritös. ellen köpte röda partymuggar åt mig från USA. jag utvecklade ett desperate housewives-behov. jonas återupptog vår kontakt via facebook, och plötsligt hade jag funnit en av de människor som jag uppskattar mer än allt annat, en vän som verkligen förgyller ALLT.

 

SEPTEMBER

 

jag träffade jonatan en sista gång innan han for till kina. vi satt i hans bil och lyssnade på coldplay. jag var till umeå med sara under några dagar som vi hade ledigt. jag saknade ES3A inte lite, utan mycket mycket, och återupptäckte vad som är roligt med att ha en systemkamera, och det var en månad(!) kvar tills green day.

 

mina bridds och jag hade en höstplåtning, måste nästan bli en årlig sådan. vi tog kort på varandra och kändes oss vackra i höstfärgerna.

 

vi fem bridds bestämde oss för att ta en biltur till piteå för att hälsa på våran egen simon the man, och se hur livet levde på framnäs folkhögskola. det var en mycket lärorik resa, och vi stötte på mycket trevligt folk, och gamla vänner. mest nöjd måste simon ha varit. fem frischa bridds i sitt rum en hel natt. utöver det så hände det konstiga saker när man jobbade natt på subway.

 

men vet ni vad, de tre sista månaderna får ni höra om nästa år. för nu måste jag duscha och så, ska träffa karolina på 1½. sen bär det av till simon för en underbar middag. vi hörs imorgon, då det är 2010, det känns som sjukt. hejdå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0