Icandoalotofthings ; -

jag har suttit i ungefär 40 minuter och funderat på vad jag verkligen vill skriva. och vet du vad, jag vill skriva ord, vackra ord som varken du eller jag förstår oss på. vem ska behöva egentligen? jag vill bara skriva. fick det förmodligen från mina föräldrar, båda två. mamma skriver gudomliga ord och meningar. pappa gör detsamma, när han vill. idag skrev han det vackraste jag har läst på länge;

"Bilden. Tidens frusna ögonblick. Sorgen efter det obönhörligen försvunna. Skratt åt sen länge glömda skämt. Glädje över någon nyupptäckt passion. Skönhet fångad av trettio är yngre ögon och omdöme. Förlorade försök att bevara en upplevelse och som sedan inte gick att rekapitulera. Kvar blev estetik och glömda minnen."

jag fann det sorgligt av någon anledning, men framför allt så var det som sagt vackert. idag fick jag höra att jag har förmågan att skriva, kanske som honom. men inte lika intelligent, det kommer jag aldrig komma upp till. jag vill kunna skriva vackert, poetiskt, så det får dig att vilja gråta. du kanske till och med blir en bättre människa? men just nu är jag fast där jag inte orkar tänka på vad jag borde få ut. det kanske till och med är för sent för att skriva det här för jag kan inte fokusera.

åh, om jag bara kunde få dig att se vad jag tycker är vackert, vad jag tycker låter vackert, vad jag tycker ser vackert ut. jag skulle bli så glad, men människan bör hålla sånt för sig själva, för vem vet vem man kan kränka. (jag är för trött för det här egentligen.) du kunde förstå varför jag blir alldeles till mig varje gång jag hör alexander rybak's 13 horses eller song from a secret garden, just för att det är vacker, så vackert och känsligt.

att blogga blir jag bara mer och mer skeptisk till, men det kanske bara är en dal på sinuskurvan som snart går upp igen. det kräver såna här inlägg, som folk förmodligen inte orkar läsa för att det är för mycket text som ser likadan ut. NEJNU, nu nådde jag gränsen, jag MÅSTE gå och lägga mig. kul om du läste, annars, var det väl kul ändå. en dag kvar av riktig skola, sen är betygen satta och vi ska bara leka. 13 dagar kvar till studenten, inte ens två veckor. herrekrist vad ska jag göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0