andbroughtitbacktome ; -

dag fem i kina! dag två som jag har varit helt själv medan jonatan har varit på jobbet under dagen. jag tog världens bästa beslut inatt om att jag skulle ta en taxi "downtown" och försöka prova på shopping-livet själv. sagt och gjort, jag använde mig av ett taxi-kort jag fått, med adressen som de kör till. trafiken ser väl inte riktigt ut som den gör i sverige. t.ex, för att komma dit jag skulle var chauffören tvungen att byta riktning. han kör inte tills det är möjligt enligt trafiken att byta håll, utan han vänder där och då, kör på övergångsstället och tränger sig in där det går. ganska kul, men man känner sig ändå trygg.

att gå runt där bland kineserna var rätt roligt, och jag har hittat skor till olov och lillsofia, även till mig själv, och nu håller jag på med den plågsamma processen att "gå in dem." tog en taxi tillbaka när jag väl hade tröttnat, och såg ett x antal scrubs-avsnitt, säsong 8 (vi håller på med resten as I speak,) innan jonatan kom tillbaka från nordic light. till middag blev det mat på äkta kinesiskt vis, man beställer in små maträtter och delar på det, t.ex vårrullar, dumplings, ägg och fläsk. superdupermegagott, hehe, om man nu ska beskriva det på något sätt. sen gick vi till starbucks, som jag önskar fanns i skellefteå.

avrunda kvällen med scrubs som sagt, imorgon blir det besök på nordic light, dvs tidigare uppstigning. det är även prat om något slags "mall", anchan, anchun, vette tusan hur det stavas.


the bookwork i söndags. sommarvärme i luften, shack på bordet och bara massa chill. foto by the jst.


Kommentarer
Postat av: Sara

Ser ut som att du har en riktigt bra tid därborta! Låter ju som kanon tycker jag! Men man blir ju helt klart lite avunds på dig, Kina skulle inte vara helt fel att åka till någon vacker dag.

Ta vara på tiden och lev livet ;)

Kramen

2010-02-23 @ 18:24:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0