peanutbutterjellytime ; -

dag 2 i kina. jag blev väckt av jonatan klockan ett ungefär, sen så... får väl bilderna berätta.


frukost på subway/starbucks.


ja gillar husen.


hitta nå fåglar.


och sen en bro.


vi hyrde en tandemcykel, chillade runt och detta hade jag framför mig.


såg häftiga hus!


jonatan köpte något lustigt som gick att äta.


ja vad tror ni?


jonatan vad cool i sina nya.


och jag var typ cool i mina.


förstod inte ett dugg av vad det stod eller vad de sa, men middan vi fick var riktigt god!


vi tog en taxi tillbaka till sjön och såg en frän ljusshow med extremt hög musik och mycket spektakel.


till sist, levande grodor i matvaruaffären? visst så man gör i kina.


det var bilderna. och det har varit en bra dag, en riktigt bra dag. inte alltför planerat, och det som har hänt har mest bara fallit oss in. till exempel det att hyra en tantemcykel, sjukt spännande grej att göra bara sådär. inte gjorda för våra långa kroppar dock. sen att plötsligt bli tillfrågad om man vill vara med på bild är också en ny grej. vi är rätt spännande för dem, bara när det är mer än en iallafall, kan jonatan konstatera. så, nu kan en till kinesisk familj glädja sig över att ha våra fräscha nunnor i deras fotoalbum.

det som jag glädjer mig över, litegrann fortfarande, var att få en komplimang på ett språk som jag inte förstår. vi kollade på skor i en liten affär "downtown" och efter att jag gått ut så sa killen i affären något till jonatan som jag sjävklart inte förstod. det var visst något som betydde "vacker flicka", himal king!

nu har jag slagits med det här inlägget på tok för länge (1, tangentbord på bärbara är något som jag inte är speciellt van vid, och 2, kan inte få till det estetiska på inlägget såsom jag vill ha det, antingen så är allt i mitten eller på kanten, inte både och.) jonatan har redan gått och lagt sig, arme stackarn(?) ska upp och jobba imorgon, vilket lämnar mig ensam hela dagen. MEN, jag tror att jag ändå ska utnyttja det. han lämnade s.k taxikort, där det står adresser till bl.a supermarket, pub street och downtown, även tillbaka till lägenheten, så om jag har lust så kan jag bara sätta mig i en taxi och se vars jag hamnar i suzhou.

så, du ska ha den här datorn på jobbet imorgon, jonatan, så du kommer mest troligt att läsa det här. nu vet du ungefär vad jag tänker, åså ses vi runt halv 6-6? blir kanoners. nu ska jag nog lägga ifrån mig den, stänga av AC:n, gå och läsa eller något, sova, jag vet inte.

hoppas ni i sverige har en bra lördagkväll, för här är det natt, jag har ett försprång, heh egd. nej men, jag saknar er såklart, y know who y are =)=)=)=)=)=)=)=)=)=)

ps, min mobil är död på det sättet att det inte går att ringa eller smsa. halebop når nog inte till kina. men ni får väl ringa/smsa till jonatan om ni har hans nummer, eller tycka att det är roligt om jag loggar in på msn någon gång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0