shouttothelordandyouwillbesaved ; -

kina, dag 3! inga bilder blir det nu. jag gjorde visst det ultimate mistake att inte stänga av datorn inatt, så det går sjukt segt att ladda upp bilder. the jst har slagit igång sweeney todd på TV:n, en billig DVDfilm med riktigt bra kvalité. utanför så avfyras fyrverkerier ibland, och vi väntar på att tiden ska gå. ikväll ska vi nämligen fara på... BIO! kinesisk bio med engelsk text. längtar litegrann.

imorse så trodde jag att det skulle bli en dag all alone, men så var icket fallet. när jag gick upp vid elva så satt jonatan snällt vid denna dator och redigerade lite bilder. efter lite frukost sådär så bestämde vi oss för att fara till "tempel confucius" som visst skulle ha en sunday antique market. vi tog en taxi (prisa taxibilarna typ, de är lätta att få tag i, kostar kanske 11-13 kronor att ta sig dit man vill, och helt enkelt kung,) till templet, vilket visade sig vara sjukt vackert (bilder kommer, men ni kommer ändå inte förstå) och med tur så hittade vi marknaden med antika ting på en gömd bakgård.

resten av eftermiddagen satt vi på det omnämnda "the bookworm". jag fick en komplimang om mitt hår, så jag var nöjd. måste även säga att det har varit riktigt varmt idag, 17 grader nu mot kvällen till och med. sommar i luften, och jag gillar det så himla mycket.

som sagt så ska vi på bio ikväll, och se en FILM om denne confucius, mannen som templet var tillängnat. sägs vara en riktig actionrulle. men nu ska jag fokusera på sweeney todd istället, tror det inte var något mer att skriva, bara bilder sen. hoppas ni har det bra =)


Kommentarer
Postat av: cari

så kuuul att läsa om allt ni gör:D låter som att det går jättebra iaf! ta en MASSA bilder!!! pews;D

2010-02-21 @ 14:25:46
URL: http://carielle.blogg.se/
Postat av: Sara

Iiiiih, det är verkligen fint att se och läsa att du har det bra. (Och som du vet saknar jag dig massor så jag tänkte inte nämna det i denna kommentar men ja hahah.) Natten som var jobbade jag ju och hade allmänt roligt och fick iaf ett nummer och många blickar hahaha, kul!



Jag tänkte först skriva till dig på facebook angående en sak som jag kanske inte ska skriva om där ALLA kan se det men sen kom jag på att facebook inte fungerar i Kina så ett pm på bildis kanske? :)



Hoppas att du har mycket att berätta när du väl kommer hem! Och fortsätt att ha det mysigt nu!!! PUSS

2010-02-21 @ 14:51:50
URL: http://herrbertrand.blogg.se/
Postat av: soffan

Shit, du bloggar mer än mig och du är i KINA!

Glöm inte att ta vara på staden, du kommer drömma om att få fara tillbaka sen... HELT UNDERBART verkar ni ha det, njut och upptäck saker, det är du värd!

ROCK ON; CHINAGIRL!

2010-02-23 @ 01:05:35
URL: http://sofiahed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0