yougotmeaddictedtoyourlife ; -

okej, som hard facts nu. jag är alltså en dålig köpare, en dålig shoppare. hittills under 4 dagar så har jag spenderat ca 500 kronor, en fjärdedel av det jag tog ut när jag kom hit. det är som, jag ser saker, som jag kan köpa, men jag väljer att inte köpa det eftersom att det inte känns "rätt". sen så har vi den här dealen med alla skor som är "beställda", har letat lite, och tanken är ju att jag själv ska hitta i första hand. jag jobbar på det, låt oss säga så.

idag var jag faktiskt ensam, men en dag att spendera hur jag än ville. jag tog tillfället i akt och gav mig ut på en liten promenad till ett köpcentrum lite längre bort. det var kul att vara annorlunda, och den folk ser på. jag hittade inget där, men en park längre bort hittade jag, gick runt, tog lite kort, svettades p.g.a det otroligt varma vädret (jag måste ha tagit det med mig när jag kom hit). jag tog mig tillbaka längs vägen och gick till en annan del av kvarteret där ett starbucks låg. köpte en god classic iced chocolate, och hittade ett ställe där familjer matade vita duvor. det var riktigt mysigt.

väl tillbaka i lägenheten gjorde jag nudlar, (lät kinesiskt va?) såg scrubs säsong sju, väntade på att jonatan skulle komma hem från jobbet, vilket han gjorde till slut. till middag blev det mexikansk mat och ett besök på en DVD-affär. verkligen alla serier finns att köpa, men nu har det där med att köpa igen, tänker mest bara att det finns att ladda ner också.

iallafall, det som har hållit mig uppe nu är först samtal med pappa, sen mamma, och till sist med sofia (och elin) som fick igång sitt skype, och det var som en frisk fläkt från ovan. visar sig också att jag missar michael jackson-konserten som är vecka 8, inte vecka 9 som jag trodde. vad gör man...

jag orkar verkligen inte lägga in bilder, det tar för lång tid. funderar på att vänta med det tills jag kommer hem istället, så kan jag redigera också =)

nu måste jag sova, och ni ska väl ha en bra måndagkväll med läxor och sånt, medan min tisdag redan har börjat. på fredag far vi till peking, can't wait. harehoj så länge!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Men Michael Jackson konserten är ju vecka 9 :) alltså nästa vecka på tisdag, fast du har väl inte kommit hem då heller?



Låter dock som du har det bra i Kina :D kikar in och läser då och då, blir som avis!

2010-02-24 @ 22:43:43
URL: http://forgottenfairytales.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0