beforeitgetstoolate ; -

varje gång jag lyfter armen så värker det lite, ungefär som när man har slagit sig, fått ett blåmärke och är helt öm, men det påverkar inte så mycket ändå. nu sitter jag här och är mest av allt lite småskrajsen egentligen. hade i tankarna att jag skulle vara tvungen att fixa det där med visum någon dag, men nu måste jag ta tag i det. det är bara en liten punkt i formuläret som jag inte riktigt är klar över;

"2.2 Ska du lämna Kina och sedan åka tillbaks så behöver du ”Double entry”. Till exempel om du åker till Kina, sen Hong Kong eller Macao och tillbaks till Kina. Ska du bara till Kina räcker ”Single entry”. ”Double entry” kostar mer."

visst, jag ska flyga mellan peking och shanghai, men räknas det som en double entry? eller har de skrivit något fel, för sist jag kollade så ligger hong-kong I kina as well. china-boy, give me answers!

imorgon tar jag tag i det på riktigt, skriver ut formuläret, fixar ett kort att klistra med och kirrar så jag kan kryssa i yes-boxen bredvid "do you have any criminal record in China or any other country?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0