gottofindmydestinty ; -

jag känner mig som en ny människa. eller egentligen inte, och det är det som känns så otroligt bra. jag erkänner att jag kollar in på kenza's blogg i stort sett varje dag. plötsligt såg jag "SÅ BLÄDDRA INTE BARA FÖRBI DET HÄR!" okej nähä jag gör väl inte det. hon uppmanade till att hennes läsare skulle skänka en slant till de lidande på haiti. jag kunde väl klassa mig som en av hennes läsare.

en tia, en tia kunde man väl undvara. ja, det kände jag. så jag skickade det där sms:et. när jag lagt ifrån mig mobilen så kände jag något. men vad tusan, jag har över tvåhundra kronor på mobilen, visst klarar jag mig utan femtio av dem? ja, ja det gör jag. så jag skickade ett till sms, femtio kronor försvann, och... jag känner mig faktiskt inte som en ny människa, jag kände mig ganska vanlig. jag har gjort en liten skillnad, och så var det med det.

10katastrof
för att skänka 10 kronor.
katastrof för att skänka 50 kronor.
till 72950

göre ba, GÖR DE BA!

Kommentarer
Postat av: ida

en ny människa kanske man inte känner sig som, men efter några veckor då katastrofen börjar avta kan man sätta sig ned och känna sig stolt över att man var med och gjorde skillnad. det är i sånna här tider vi alla som lever på denna jord behöver varann :) så jättebra att du skänkte pengar, verkligen!



Hoppas allt är bra med dig!

2010-01-19 @ 23:50:35
URL: http://nigels.blogg.se/
Postat av: Maria

Jättefin header!:)

2010-01-20 @ 20:55:21
URL: http://mariakarlstrom.blogg.se/
Postat av: Karro

Efter det här inlägget så kunde jag inte hitta på undanflykter längre, 50 kronor är nu skickade till Svenska Kyrkans arbete i Haiti.

2010-01-20 @ 21:24:02
URL: http://kaarooliinaa.blogg.se/
Postat av: Siri

Skickade sms precis när jag läst det. Helt klart går det att undvara några tior, är ju knappast så att vi drabbas så hårt.

2010-01-20 @ 22:08:54
URL: http://siriannalouise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0