whatyou'vebeengoingthrough ; -

OCTOBER

den stora månaden. den jag hade väntat på i fem år. innan jag, sofia och elin flög till stockholm den andra helgen i oktober, så hade jag en himla kul utekväll, en spårad natt i långviken med panic! ur bilstereon, färgade och klippte håret, var i umeå över natten och träffade min fina emma. fredag kväll satt vi på planet mot stockholm, jag mådde skit, jag har dåliga nerver och de märks oftast av när det börjar dra ihop sig.

årets, livets hittills största upplevelse var konserten, jag tror jag kan säga det utan dåligt samvete. jag kan säga att jag tror att bara anna, bella, moa och jonatan vet vad jag pratar om för känsla.

sen när jag kom hem var det som att jag kände mig ganska nöjd hela tiden, och när jag hörde vissa green day-låtar så kom tårarna lite lättare än förut, för nu visste jag hur det kändes att höra dem på riktigt. det var kung att styra möten med vänner och gamla klasskompisar, och caroline gav min blogg en välbehövd makeover.

 

viljan att dra sig till edda tidigt på morgonen hade infunnit sig, och ibland så hände det faktiskt, t.ex efter att ha sovit ca 2 timmar och en massa scrubsavsnitt. jag och karolina såg kammarkören sjunga diverse rocklåtar i körarr, och jag hittade gamla bilder på lillsofias dator.

 

oktober månad avslutades med ett stort läger på atorpskolan, extranattjobb på subway, och ett trevligt halloweenparty där bl.a jack sparrow-pirat, elliot reid och cruella infann sig.

 

NOVEMBER

 

jag tror att detta var en liten rocky period, iallafall början. men min bror fyllde i allafall sjutton år, och jag och sara tog åter igen våran egna tripp till umeå stad över en natt. den helgen firades med två nätter av nattjobb, där jag bl.a lyckades fumla ut miljoner gurkskivor på golvet.

vår älskling caroline annonserade att hon skulle vara en av lucia-kandidaterna i året lucia, jag var fortfarande på höjden av mitt green day-berg, och jag bestämde mig för att det var världens världens bästa och värdaste grej att boka en resa till kina för att inleda 2010 på ett awesome sätt. några fina tjejer kom hem till mig och provade smink i mitt kök, mitt bland allt jobb som jag utförde på subway. men ändå, när jag tänker efter, november var en jobbig månad, helt ärligt.

 

men, det avslutades på topp, med en bokad resa till kina och fest på olles en söndag med subwaypersonalen och annat krogfolk.

 

DECEMBER

 

december började med snö, och då var jag ganska nöjd. inte p.g.a snön, utan allt annat. jag var nöjd över green day, mina vänner, tillvaron, boondock saints II-trailern, att green day hade gjort en musikalversion av 21 guns som gav mig gåshud. jag läste skynda att älska, och fick tillbaka minnen om min morfar.

 

två dagar innan min födelsedag var jag med sofia och fick en fin present. dagen innan min födelsedag mådde jag skit, don't ask why. dagen det väl var min födelsedag kändes det helt okej, och blev bättre med timmarna. jag for till umeå, bekantade mig med en person som jag vill lära känna bättre, och spenderade tid med mina små syskonbarn.

 

jag fick en idé om en hemlig julkapp till vår pappa, och det var mycket enklare att genomföra än vad jag hade trott. det var också ett tecken på den otroliga kontakten som jag och min bror har fått på senaste. det var denna bild inramad;

 

resten av december var som en fest, mys i hed's nya lägenhet, fin vän som bjöd på födelsedagsfika i efterskott, jul i umeå, julklappslek med kusinerna, nykter kväll på olles och nattjobb, värt tips om the fredrik reinfeldt song, kingkalaskul på annandan och station även om det skulle sluta på subway i kaos, vilket det gjorde. jag hann träffa jonas innan han for tillbaka till malmö. sista veckan av 2009 så gick vi på bio och såg AVATAR (man måste skriva det med stora bokstäver!) och sen var det ju i princip nyårsafton.

 

den spenderades hos simon, där boysen gjorde middagen, girlsen diskade och sen körde vi ett parti TP, vi kan säga att ingen vann. några for till varu därefter, några till fannyC. jag befann mig i varu under tolvslaget, och det kändes ganska bra att avsluta året med califoria. efter en promenad i snön så bestämde vi oss för att åka tillbaka till stan. jag och simon träffade karolina på efterfesten där det var lite trevligt folk. karro och majken fick hämtning, så jag och simon hade inte så mycket där att göra. så det blev långa samtal i simons lägenhet, och en bra start på år 2010, med en vän som jag uppskattar så.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0