Iwannawatchthetiderollin ; -

"Du kommer alltid vara det lilla extra,
alltid finnas där, 
längst bak i mina tankar,
när du far ut i världen,
när vi tar över nya platser,
när våra gamla jag tar ett steg tillbaka,
och gör väg för nya äventyr,
när du når upp till allt
du vet att du har potential till,
den dagen jag ser dig fånga mannen du alltid drömt om,
när jag sentimentalsvamlar ut ett tal,
och du sitter i vitt och skrattar åt hur jävla mycket idiotiskt vi gjort,
med tårar i ögonen för alla saker vi överlevt,
och när jag ser hur du dansar helt i din egen (och hans) värld,
när jag sitter barnvakt åt dina kariesgivande barn,
och lär dem hur man äter glass igenom att bita hål längst ner i struten först,
och de får träffa mina illbattingar,
och de växer upp,
när vi grillar och pratar strunt över ett glas vin,
när våra tonåringar är ute och gör stan osäker precis som vi gör nu,
eller när vi ser dem ta stundenten,
ger dem kloka råd och kramar när de behöver,
en famn att gömma sig i när de inte orkar med världen runtom,
eller musik att drömma sig bort i,
när du nojjar för att de ska flytta hemifrån,
när vi blir gamla kärringar som gör livet surt för andra,
eller för oss själva,
eller helt enkelt bara njuter av livet,
dagen som den kommer,

oavsett var i denhär historien det slutar,
så kommer vi aldrig riktigt ta slut.
du har gjort ett intryck på mig som ingen annan lyckats med,
sareulhae."

om du kunde skriva min framtid skulle jag låta dig göra det.
sareulhae.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0