she'sburningdaylightpetrol ; -


när du kommer upp i nivå 5 på yonsei börjar man diskutera politik och nyheter och dylikt på lektionerna, och för de som egentligen bara vill lära sig språket så förstår jag att det inte är lockande att läsa klart alla nivåer.

jag pluggar på tok för lite utanför lektionerna, och det skäms jag för. vill du lära dig fort så måste du verkligen sätta dig in i det och faktiskt lära dig 100 nya ord varje vecka, vilket jag absolut inte har gjort. jag har mina skäl, och det finns så mycket roligt att göra i seoul som inte är plugg. det är helt upp till en själv!

nja, skolåret ser ut som så; start första veckan i januari och 10 veckor framåt, lov i 10 dagar, start i början av april och 10 veckor framåt, lov i 10 dagar, start i slutet av juni och 10 veckor framåt, lov i 20 dagar, start i början av oktober och avslutas den sista terminen i början av december. så man hinner bara med 4 terminer på ett år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0