Ican'tbaby,don'tstopthis ; -



chris, ja, på yonsei har de A kurs (vanligt program, 6 nivåer) och B kurs (specialprogram, 8 nivåer). nästan alla började i det vanliga programmet och kunde sen byta om de kände att det blev för hastigt. det är oftast till för dem som inte kunde läsa och skriva sen innan och eftersom jag hade stor koll så fortsatte jag bara i det vanliga programmet. det känns rätt, fastän jag ibland inte kan bestämma mig om alla uppgifter de ger oss är krångliga på riktigt eller om vi bara överdriver allt i våra västerländska huvuden.

jag har några vänner som går kurs B just nu, och de använder lite mer engelska för att förklara där, medan i kurs A så är engelskan nästan obeffintlig om du inte har en extremt snäll lärare.

britta, jag vet inte ens själv var allt hamnar! jag önskar jag kunde samla allt här på bloggen men jag har känt mig lite för oinspirerad på senaste tiden. jag hoppas det blir ändring för det snart dock! tack för att du vill följa med!

Kommentarer
Postat av: Chris

Tack för svaret!



Tar det 1½ år att sluta föra 1-6? Alla pratar om att dom stannar 1 år och aldrig 1½ år vad jag sett.



Nu när du varit där ett tag, hur mycket pluggar du utanför klassrummet per dag?

2012-04-07 @ 22:05:34
Postat av: Chris

Glömde tillägga att på sidan står det 1½ år för 1-6 och 2 år för 1-8. Dock verkar inte det stämma. Är väl 60 veckor för 1-6 och 80 veckor för 1-8. Det blir ju snarare 1½ år för 1-8 då ju?

2012-04-07 @ 22:30:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0