hallelujahandpraisethelord ; -

här ska firas med pompa och ståt, det är ett nytt år, nytt tänk som jag sa, och äntligen kan jag koppla upp min dator till internet, efter ett inköp av 2 meter kabel och besök till en tekniker (all heder åt honom, han lyckas orientera sig på svenska bland all nätverksinformation). jag njuter, pratar långa samtal med bella, tänker att nu kan jag börja på riktigt.

men var ska jag börja då? en snabbresumé av kinavistelsen kanske? det var fantastiskt, märkligt med kallt inne och varmt ute bara. jag kände mig hemma, såg välkända ansikten, träffade på många nya, och bara njöt av någon slags semester. på min "födelsedag" träffade jag min binbin igen, älskling, bao bei. nyår firade vi med shaokao (vette tusan hur det stavas alltså), och bara att han minns mitt namn var så märkligt, men fint. det var bra 5 dagar, med mina fina, som jag snart får träffa igen!






seoul då? seoul. seoul. soul. min själ. det kändes lika rätt som jag trodde. det är en stor stad, men jag förstår den, förstår hur jag ska klara mig, även om språket och alla "manners" inte riktigt sitter än. men det kunde inte ha blivit mer rätt. mer om det i ett annat inlägg dock. jag har många bilder att visa, eller kanske några, vi ser hur självkritisk jag blir när jag väl går igenom mappen. nu måste jag sova!

Kommentarer
Postat av: Maria och Olof

Vi kommer att följa din blogg med spänning och önskar dig lycka till med tiden i Korea! Kul att se bilder på Sofia ur någon annans perspektiv.

Kramar Maria och Olof

2012-01-07 @ 19:33:19
Postat av: b

Väntar med spänning på bilderna! :D

2012-01-07 @ 23:43:00
Postat av: helen

eh, alltså, nätverksinformation, står inte den oftast på koreanska... ^^

härligt iaf att din väg ut till oss funkar, jag har längtat efter dina ord och bilder.



tänk så skönt att känna sig hemma fast långt borta.

njut. :)

och seoul sen - din seoulmate.

hoppas ni ska få det bra tillsammans och att dina studier och din vistelse ska bli allt det du hoppats på.



och vi ses ju.

här och där.

(saknar dig) ^^

puss på dig! / mamma

2012-01-08 @ 13:29:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0