내대답은너니까 ; -

겨울.
 
winter.
 
vinter.
 
kallt, kallt och kallt igen. det faller inte direkt till norrlands nivå, men kylan har ett sätt att snirkla sig in i minsta öppning av kläderna, och bara gå rakt in i märgen. egentligen har det inte ens börjat på riktigt, men jag har ändå har jag lyckats dra på mig en liten förkylning. alla frågar om jag har tagit medicin mot det, men jag vet inte riktigt var jag har fått det ifrån att medicin inte hjälper mot något? förkylningar går över av sig själva till slut, visst? är det norrlänsk envishet? det enda man behöver är nässpray, annars kan det bli jobbigt att andas om nätterna. den enda medicin som jag någosin har litat på är ipren, inget annat duger lixom. 
 
det finns en sån otrolig frihet i seoul. den där känslan av att du kan göra exakt vad du vill och det finns som inga limits. vill du gå ut? kör på, allting är öppet i princip så länge det är roligt. känner du för en slapp helg? gör som jag och mina vänner axel och nima gjorde fredag kväll; sitt på ett kafé till 4.30 på morgonen, bara för att. älskar det.
 
helgen spenderade jag till stor del i min vän fionas sällskap. vi gick på kafé, åt otrrrrolig middag i mina kvarter, och träffade några av mina gamla arbetskamrater. till slut så tog vi taxi till sinchon, och slocknade i hennes gigantiska "queen sized" säng. 
 
pasta och kyckling/tomat/mozarella-macka till middag. glaset vin för bara ca 19 kr. värt.
 
söndag eftermiddag spenderade jag i min ensamhet på ett kafé, lite jobbplanering, mycket läsa The Kite Runner, (bra bok hittills, sitter och kan nästan inte hålla inne dramatiska reaktioner och tårar,) lite titta på människor runtomkring. kafékulturen här i seoul är något som jag aldrig upplevt någonstans förut. helt fantastiskt. vill aldrig lämna. 
 
nu, avrunda söndagen med alla hellsongs sånger på spellistan. godnatt.

Kommentarer
Postat av: helen

jo jag såg ju att det börjar vara riktigt kallt där hemma hos dig och du får klä dig ordentligt och äta mycket vitaminer i en eller annan form och tvätta händerna förstås. tipsar mor ;D
jag blir så otroligt glad när jag läser om ditt liv där i seoul, det jag också har fått ta del av på riktigt nära håll..och jag hoppas du ska få uppleva både stort och litet just nu och i framtiden!
puss på dig! <3

2013-11-29 @ 08:55:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0