yougotmelosingmymind ; -

någon dag tänker jag att jag ska börja blogga här med väldigt jämna mellanrum. jag gillar min blogg, det spelar ingen roll att headern (som carro gjorde för ungefär tusen år sen) är rätt gammal, för jag gillar den ändå. här har jag lagrat minnen sedan så många år tillbaka, och att förlora det kan jag inte ens tänka på. 
 
men livet här är ju ganska annorlunda i jämförelse med hur livet levs i sverige, eller hur? nu är jag inte den bästa på att ta bilder och dokumentera det mesta av allt som händer, men ibland så går det. nu när min kära mor har släpat min kära systemkamera över halva jordklotet så måste jag väl ta i akt att använda den. 
 
borde jag skriva en livshistoria/introduktion? bara för att på något sätt starta om på nytt iallafall. jag ska tänka lite på det. kanske är det fler som sitter hemma och tänker att, ja, jag skulle vilja flytta till andra sidan gjort det, och om de kommer över den här bloggen så kan de se att det inte allt är omöjligt med en sån sak!
 
hur många missade att pappa kom på besök? 6 härliga dagar fick vi spendera tillsammans i denna stora stad, och jag är glad att kunna säga att han har fått en helt ny bild av den. korea kan vara så annorlunda motför det man har tänkt sig i början. när jag var på jobbet så begav han sig ut på egna äventyr, och det var alltid spännande att höra vad han hade haft för sig under dagen när vi sedan möttes up. han fick pröva på mycket mat, som han turligt nog tyckte var gott! han gick på krigsmuseum, jag tog honom till en koreansk bastu, och vi upplevde DMZ tillsammans. 
 
det har varit mycket samtal under veckan, om det förflutna, nuet och framtiden. allt från gamla historier till drömmar och planer. jag är väldigt tacksam över det, och väldigt tacksam över att jag har en familj som stöttar de val jag har gjort, även om de har varit lite själviska och resulterat i att jag bor på andra sidan jorden.
 
fastän pappa inte sprang in i någon super junior-medlem på riktigt så får detta räknas lite iallafall.
 
vi gick runt i itaewon och hittade platser där man lätt skulle kunna göra fynd.
 
pappa fick en impulsklippning för ca 60 kr och var väldigt nöjd efteråt.
 
"The Place of New Millennium".
jag såg nordkoreaner men det gjorde dessvärre inte pappa.
 
och så tog hand kort på ungefär allt.
 
den självklara selcan. pappa fick många kommentarer att han såg stilig och ung ut.
 
så, nu har lillebror, mamma och pappa alla varit här, och hur lycklig är inte jag för det. helt fantastiska upplevelser och minnen har jag skapat med dem alla. nu väntar bara bella under jul och nyår och jag längtar så!!!!

Kommentarer
Postat av: helen

jag är så glad för din och er och (allas) vår skull.
härligt att vi fick träffas och se dig och din del av världen på nära håll. underbart! <3 kram/ mor

2013-11-13 @ 19:08:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0