whywouldyoubewakinguptomorrowmorning ; -


min vän Kim, som jag berättade om i förra inlägget, påminde mig ikväll om att uppdatera om "matfesten" vi besökte förra helgen!
 
jag visste inte mycket spektaklet, mer än vad en taxichaufför hade berättat klockan 4 på morgonen; att man kunde äta mat från alla delar av världen. så jag lurade Kim till mina områden av Seoul, och visst var det så värt det. en massa folk, stämning, musik och annat underhållande gjorde det till en sjukt härlig söndagseftermiddag. 
 
itaewon-vägen var helt avstängd för bilar, och alla mat-tält stod uppradade längst med gatan. Det fanns maträtter från USA, Canada, Spanien, Sydamerikanska länder, Uzbekistan, Iran, Ryssland, Japan, Kina, alla länder ni kan tänka er. jag provade en slags kycklingmacka från Marocko och en macka med lammkött från Iran. jättegott!!! 
 
såg till min stora förvåning att det stod Sweden på ett av tälten, men det visade sig bara vara ett gäng koreanska killar som sålde bbq-spett... besviken....
 
det var en eftermiddag av god mat, öl och sangria, och så behövde jag inte vara så himla ledsen över att ha missat den riktiga matfesten för andra året i rad ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0