tookmebysurprise ; -

länge sen sist va?
 
ibland så öppnas bara en helt ny värld plötsligt. i Asien så ser man på olika blodtyper precis som vi i västvärlden tar våra horoskop på största möjliga allvar. är du i blodgrupp A så är din personlighet på ett visst sätt, och är du B så det på ett annat, sätt och så fortsätter det.
 
jag har aldrig vetat vad min blodgrupp var, för av någon anledning så är sådant inte riktigt lika viktigt att veta i Sverige.
 
i snart två år har vi skojat om att jag är en typisk A, för det verkade stämma in. angelina är O, och det sägs att A och O går världigt bra ihop, personlighet
smässigt, så vet var väl inga konstigheter.
 
i snart två år har jag gått runt här i korea och tänkt att jag någon dag ska gå till doktorn, och bara ta det där snabba blodprovet som behövs, men det har aldrig blivit nåt av. så av en händelse så befann vi oss på en blodcentral i Hongdae igår, för vi ville göra en god gärning i form av att ge blod. men, det visar sig att ett ex antal nationaliteter inte alls har lov att ge blod här i korea på grund av utdaterade orsaker. fast ett blodprov kunde jag ta, det gick på 2 sekunder, och det slutgiltiga svaret var... O+. 
 
jag vet inte hur många som kommer att förstå detta. det var som att jag plötsligt hade fått en ny identitet. jag är inte A, jag är O, och på något sätt så verkar mycket stämma in;

"Type O’s most often described themselves in ways related to the following characteristics; responsible, decisive, organized, objective, rule-conscious, and practical. Both male and female Type O’s reported a higher percentage of the mesomorphic body type when compared to controls. Interestingly, Type O’s also scored significantly higher than the rest in “sensing” – using the 5 senses to gather information, and in the sensing-thinking combination, indicating that they are more detail and fact oriented, logical, precise and orderly. 

Type O's are the social butterflies. Often popular and self-confident, you are very creative and always seem to be the center of attention. You make a good impression on people and you’re often quite attractive. Organized and determined, your stubbornness will help you reach your goals. You make good leaders. Lovewise, O is most compatible with O and AB. Common career choices: banker, politician, gambler, minister, investment broker, and pro athlete. Blood Type O - Tend to be loners or leaders and are intuitive, focused, self-reliant and daring. They handle stress better than other blood types and have strong immune systems, a well developed physique and a physically active nature. (source)"
 
så jag är blodgrupp O, i ravenclaws elevhem, och nästa vecka så börjar hästens år, MITT år, så det kanske är början på vägen upp, nu när många av oss står och traskar i ångestens träsk. vad ska det bli av oss alla egentligen. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0