followme,saymyname,louder ; -

det går framåt och står still på samma gång. hittills har jag bokat resa till stockholm, kunming och reseförsäkring för hela nästa år. det som är kvar nu är visum till kina, resan till seoul och själva kursavgiften och boendet. om ett brev kommer i posten inom kort så kan jag även få bortgjort en till punkt inom en snar framtid.

inspiration, inspiration, inspiration. jag sitter och läser på blueberrys utlandsstudieblogg, mycket om tips, vad man ska tänka på, vad man bör göra i förväg, att reseförsäkring inte tecknas av 25% av alla ungdomar som är ute och studerar i världen, men främst av allt så inspireras jag. jag kan knappt vänta till det är min tur. alla dessa förberedelser har ett syfte, det bygger upp till någonting, något som är större än vad jag någonsin ådstakommit förut. jag planerade aldrig att jag skulle lära mig ett tredje (fjärde?) språk, men den koreanska kulturen har charmat mig. idag längtade jag så sjukt mycket till ett koreanskt badhus, att bara gå omkring i en stor bastu. och sen äta barbeque på kvällen, mmm.

men jag har inte tänkt hålla mig till ett land under hela året, nej absolut inte. om jag har råd, och om budgeten täcker det, som jag är ganska så säker på att den kommer att göra, så får jag se lite mer av asien, kanske gå på en konsert, vem vet.

 

herra.


Kommentarer
Postat av: carrie

<3

2011-10-18 @ 19:18:04
URL: http://carielle.blogg.se/
Postat av: Gnutten

men schnöggve då!!!!

2011-10-22 @ 14:11:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0