aldrignöjd,jagäraldrignöjd ; -

gott nytt år allihopa! nu har drakens år börjat, och det firade vi med en liten koreansk traditionell lek och "the circle of death", som resulterade i ett ex antal smeknamn, på pencil guesthouse, följt av dans till klockan 4 på morgonen. bra nytt år. men nu, mer bilder!

jag fick finbesök från kina helt plötsligt. sofia, sara och henrik landad i seoul och spenderade 5 nätter här. jag önskar att jag hade tagit mer bilder, men kameran fick vila en hel del, eller så blev de bilder jag faktiskt tog suddiga...

 

reklam för kattcafé. hur kul är det inte!

 












livet är bra. i veckan var jag och ansökte om ett alien registration card, som är klart om en och en halv vecka ungefär. med det och mitt studentvisum så kan jag resa in och ut ur korea som jag vill, och det behöver jag verkligen för nästa månad (om du är nyfiken på vars jag ska så får du vänta på nästa inlägg!)


jag går i en klass med 13 personer. det är jag, en fransyska, en tjej från sri lanka, fem från japan och fem från kina. vi har 4 lektioner á la 50 minuter och två lärare som delar på dem. mina lektioner är helt på koreanskan, jag har ett lexikon som följer med arbetsboken, och lärarna kan engelska så om det skulle bli missförstånd så kan det åtgärdas. det finns också klasser med långsammare takt, för t.ex de som har svårt med alfabetet.

den första veckan var ganska lugn, eftersom vi mest gick igenom bostäverna och några enkla kapitel. den andra veckan har varit lite mer invecklad för mig, vi har börjat med grammatik och så, och jag har lite svårt att minnas vilket ord som ska komma när, men jag tror det att det kommer släppa med tiden. det är också mycket nya ord som jag aldrig har hört förr som jag måste plugga in, men så är det ju med alla nya språk man ger sig in på.

jag tycker lektionerna är sjukt roliga. kanske hade jag tur med gruppen och lärarna. jag har hört från andra att de har bra lärare också. på yonsei verkar de ha hög standard när det gäller det, och utbildningen. jag hoppas att detta har gett dig några svar på frågorna. fråga gärna mer om det är något du undrar över!

britta, kul att du är på nätet förresten!

Kommentarer
Postat av: jonatan

ggrrllg ser så jävla underbart ut

2012-01-23 @ 15:17:47
URL: http://jonatanstalhos.blogspot.com
Postat av: helen

alltså, jag vet att jag är "part i målet", men jag tycker att du är så duktig på att ta bilder.

"livet är bra" och jag blir så glad när jag läser detta.

tänk allt du kommer att lära dig. allt du kommer att få uppleva. och alla möten med potentiella vänner.

hoppas nu bara att ni prickar av precis när en viss skön sångare (eller skönsångare) eller någon av hans vänner jobbar xtra på kona beans. ^^

må så gott och puss på dig!

2012-01-23 @ 19:25:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0