ifI'mjustoneoftheothers ; -

jag vet vad ni tänker, tro mig, ni är besvikna över att jag inte bloggar tillräckligt ofta (det är maria och olof iallafall, det vet jag), och nu kommer stunden då jag har en bortförklaring; det har varit så fullt upp, ingen tid för bloggande, och... så är det faktiskt. men jag är i en stad full av liv, klandrar du mig? även om jag vissa kvällar bara kommer hem och känner att det är så skönt att bara få lägga mig i min egen säng och bara vara själv för en stund, bara vara.

men ni vill ha mer bilder, eller hur?



favoritbagel och favoritpersoner på favoritstarbucks. massimo från australien/italien och caroline.


at hongdae subway station.







YG entertainment, där grupper som big bang och 2ne1 har sina rötter. vi var kpop-turister för en dag, med guide och allt.



lite korean style, ok?





för att förklara lite mer ingående om de senaste bilderna, så ägs kafeét händel & gretel av kvinnan som sitter bredvid mig. hon är det stolta modern till mannen vars bild hänger på väggen. han är en av medlemmarna i super junior; yesung, eller kim jongwoon. stället är så sjukt litet, bara 4 bord, men ack så mysigt. då och då så kan man stöta på någon av medlemmarna som har lite tråkigt och vill prova på ett annat yrke. hon är en sån otroligt härlig människa, varm och kärleksfull. som tur var hade jag eric (se fyra bilder upp, grön jacka), som såg till så att jag fick just denna bild och någon slags konversation med henne.

jag träffade june igen, som tog med oss till en korean BBQ-restaurang, som sedan blev påföljt av lite koreansk pizza. mycket mat den där dagen alltså.

 

om jag nu kunde säga att jag hade så många fler bilder att visa, men inte i nuläget tyvärr. i veckan fick jag besök av inga mindre än sofia, sara och henrik, ända vägen från kina, så mina dagar såg i princip ut som så; skola->pencil->äventyr->sova->skola->pencil->äve.. ni fattar. jag sliter på med skolan, och blir så överlycklig när jag kan förstå små sekvenser i en konversation eller förstå vad en person vill försöka säga. det kommer släppa, jag känner det nästan. nu är det dock för sent för det här. jag har lika dålig diciplin som vanligt. "tidig kväll ikväll", "okej, men ikväll då", "meeeeeeen ikväll". så nu känner jag att jag kan gå i säng med gott samvete efter detta "lilla" blogginlägg. sov gott, eller kanske ha en bra kväll, mina vänner.


Kommentarer
Postat av: Chris

Hur svårt/jobbigt tycker du klasserna är? Förstår du vad som förklaras för er? Är klasserna på koreanska? Hur mycket studerar du utanför klassrummet? Gillar du klasserna?



Tack :)

2012-01-18 @ 23:16:26
Postat av: sofia

när jag läste första kommentaren var det första jag tänkte på "wow....vilken bra svenska chris har fått" sen insåg jag att det kanske var en annan chris :]

tänkte bara berätta att jag KOMMENTERAR! så nu ska du inte klaga, gillar bilduppdates, fler av dessa! så ses vi snart igen, kommer nog måsta ta en lång helg i seoul snart, saknar alla dessa söta pojkar! btw så har jag en sak att berätta, skriv när du har tid! puss!:D

2012-01-19 @ 04:13:20
URL: http://molihua.blogg.se/
Postat av: Maria och Olof

Det ser jättegott ut det som finns på borden! Hoppas att det inte är så dyrt. Kul med bilder!

Må så gott, kramar.

2012-01-19 @ 20:03:44
Postat av: helen

som vanligt så roligt att se glimtar från ditt nuvarande liv och du har fulla dagar, det ser man.

så jag förstår att du är trött (och nöjd och glad) när du väl landar i ditt rum.

vila så du orkar. visst.

puss! /mamma

2012-01-19 @ 23:28:42
Postat av: Britta Granberg

Hej Amanda !

Prata med Helen i går ock fick din bloggadress.

Det ska bli så roligt att följa dig och jag får gratis en glimt av stora vida världen.

Prata med Sara då rör det sig om snödjupet.

Ha det så bra och njut livet.Kram Britta Granberg

2012-01-22 @ 20:01:46
Postat av: Anna

Wow!

Jag missar nog nånting häftigt varje dag!! Det verkar som att du hinner med så mycket utöver skolaqn och det gör mig så glad! :D

Jag saknar dig och snart ska vi prata på skype, ikväll tar tyvärr huvudvärken över situationen men jag ska ta hem skype!!

Åh vad kul att kika in här, ska ske varje dag nu :D

2012-02-16 @ 22:16:19
URL: http://ahstrom91.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0